Skidbackar

Jag lovade ju att berätta lite om Iola för er. Det finns väl kanske inte sådär jättemycket att berätta, men jag säger bara att det var ingen dans på rosor. Herregud, det borde inte vara tillåtet att springa upp pch ner så mycket (det kändes som det gick mer upp än ner). Det var ju första dagen i skolan, så vi fick gå tidigare. Vi fick gå från våra lektioner vid 13.15 och bussen skulle gå 13.30. Innan vi går på bussen så byter vi om till våra uniformer, och oftast så drar man en t-shirt eller en luvtröja över. Bussresan tog tre timmar, men jag har faktiskt inget  emot det, för vi har massa kul. :) När vi kom fram så gick vi en del av spåret och kände på några av backanra. De var till och med jobbiga att gå i ju! En av backarna var jättelång och brant så det var helt galet. Men jag klarade av att springa upp för den, men det var knappt ska jag säga. Jag försökte ta det ganska lugnt hela rundan, ville ju inte ta ut mina krafter för tidigt. Men i mål kom jag till slut, efter mycket slit, trötta ben och inga krafter kvar, haha. Sedan sprang killarna, och de stackarna var tvungna att springa upp för den långa backen två gånger. Bussresn hem var kul också, och vi stannade och åt på ett ställe som hette A&W. Deras slogan är All American Food. Och det var det, kan man väl säga. Menyn bestod till större delen av hamburgare, men jag lyckades hitta en kycklingburgare. Haha, och på vägen hem så släppte bussen av mig alldeles utanför huset. Vi åkte nämligen förbi på vägen till Iola, så jag frågade om det var möjligt att de skulle kunna släppa av mig bara, och det var det. Så det var ju gött. Tydligen var det inget som tillhörde vanligheten, fick jag veta senare. Haha, those Swesish people. ;)

Igår efter träningen så åkte jag med mom och så åt vi middag lite snabbt innan vi åkte iväg igen. Selena hade volleyboll match så vi hämtade upp Guinna som slutade sin träning vid 17.30 och så åkte vi till hogh school och tittade. Hon var så otroligt bra! Hon satte fler servar än någon annan och var helt amazing! Vi var så stolta när vi satt där på lektaren i idrottshallen. De spelade tre matcher, och efter att de var klara så blev Selena utsedd till matchens bästa spelare. Och det kunde vi förutspå att hon skulle bli redan från lektaren, för mom sa "oh, this must be an ice cream night". Hon förklarade då för mig att de alltid köpte glass när någonav oss hade gjort riktigt bra ifrån sig i någon sport. Det tycker jag låter som en alldeles fantastisk tradition, eller vad säger ni? Så då åkte vi, och en kille som heter Jamie som vi skulle skjutsa hem, till Kaley A's och köpte glass. Det är lite som en glasskiosk, fast med massa olika sorter och smaker. Så ki köpte alla varsin Kaboom (därav rubriken i förra inlägget. :P), selena och jag valde med cookie dough i, Guinna valde något daim-aktigt och Jamie tog mint. Såå gott eller? Det var som mjukglass med cookie douhg i, yummie. Nästa gång ska jag ta brownie tror jag, mahaha.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som Du är duktigt tränad numera. Härligt.

Roligt att följa Din träning under det här året.

Bra jobbat!! tycker mamma.

2009-09-06 @ 20:36:48
URL: http://aliccce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0