Spirit week

Japp, nu har homecoming week dragit igång. Förberedelserna inför dansen började redan i söndags när vi åkte in till Green Bay för att köpa det sista Selena och jag behövde. Jag behövde skor och både Selena och jag böhövde en väska av något slag. Så vi åkte in på eftermiddagen och första äffären som vi gick in i var ett skoparadis. Hyllor efter hyllor med skor. Holy cow. Efter en viss tvekan och 50 dollar senare så åkte vi till ett köpcentrum alldeles där intill. Jag hittade min lilla väska efter inte allt för lång tid, men för att hitta en väska till Selena så fick vi springa runt tills de stängde. Men vi hittade en i alla fall, och det är ju huvudsaken. Jag köpte även en foundation, om någon var intresserad. Så nu tror jag att jag är redo för homecoming, och jag är verkligen jätte excited!

Och som rubriken redan har avslöjat så är det spirit week denna veckan! Det innebär att man får klä ut sig varje dag efter ett visst tema. Såhär ser det ut på Oconto High School:

Måndag - Rockstar day
Tisdag - Hobo day
Onsdag - Fake an injury
Torsdag - Prom gone wrong
Fredag - Blue and Gold

Så idag hade vi alltså rockstar tema. Jag kommer ha lite problem med att klä ut mig tror jag, det är ju inte så att jag har tagit med mig så himla mycket kläder från Sverige överhuvudtaget. Så det är ju bara om jag hittar något här hemma som man kan använda. Som idag till exempel, det blev inte så mycket annat än ett rosa-svart skärp i midjan, svart ögonskugga och något tuperat hår. Lagom är bäst, less is more. Välj vad du vill. ;) Selena å andra sidan hittade en awesome paljettkjol med pajletthängslen. Om hon inte skulle haft den och om den skulle passat mig så skulle jag använt den. No doubt säger jag bara. Haha, busschauffören skrattade lite åt henne när vi gick på, men hallå, it's rockstar day!
Det var inte lika många som slädde ut sig som jag trodde, tyvärr. Men många som hade gjort det hade VERKLIGEN gjort det. Vissa var ju hur kul som helst. Åhh, de bästa var ju helt klart de fyra killarna som klädde ut sig till Beatles. Haha, på lunchrasten så spelade de till och med några låtar som de tagit med. Klockrent måste jag säga. Och Justine, som jag har digital imaging med, var inte dålig hon heller. Tydligen var det någon som hade sagt till henne att hon såg ut som någon i Mötley Crue. Och belive me, det gjorde hon verkligen. Peruk  och hela grejen, jag hade till och med svårt att känna igen henne när jag kom på morgonen. Det ska bli spännande att se vad alla hittar på imorgon när det är hobo day. Hobo fick jag reda på var som uteliggare ungefär, eller ja, ni fattar.

Det regnade en del under dagen så vi fick ha träning inomhus istället. Egentligen så skulle vi jogga den banan som vi ska springa imorgon när vi har vårat home meet. Vi skulle sätta ut flaggor och måla vita sträck längs banan. Men istället så spelade vi ball tag. INNE I SKOLAN. Haha, vi sprang alltså runt i koridorerna och lekte ball tag, vilket går ut på att man jagar och kastar bollar på varandra. Vi använde två bollar och där sprang vi runt och hade askul. Haha, jag sprang in till Mr. Pearson två gånger och gömde mig. Han är grymt skön, han spelar alltid asbra musik. Det var grymt, jag undrar dock om vi är tvungna att fixa banan imorgon innan det börjar. Vi får se.
Efter träningen så stannade jag svar lite i skolan, för då började folk dekorera korridorerna. Nu när det är spirit week så ska man dekorera sina korridorer efter vissa teman. Jag kan ju dela med mig av dem också. :)

Seniors - High School Football
Juniors - Alice i underlandet
Sophmores - Movie theater
Freshmens - Michael Jackson

Sedan så åkte Jane och jag iväg till Brothers Three där vi mötte upp resten av cross country laget för att äta spaghetti innan vårat home meet imorgon. Alla dess bread sticks är gudomliga! Vi bara skickar efter fler och fler brödkorgar, mehe. Sedan körde Jane Kylee och mig tillbaka till high school där jag skulle vänta på att mom skulle hämta mig och Selena. Selena hade stannat kvar där efter hennes volleybollträning och hon hjälpte till att dekorera deras korridor. Det ser verkligen riktigt bra ut i sophmores hallway! Hur coolt som helst, jag ska ta kort på alla sedan när alla är klara. Jag gick till min egen korridor för att kolla hur det gick för dem, och jag hittade några seniors där och frågade hur det gick för dem. Det gick inte alls tydligen, haha de har inte börjat än. Oh boy, vi får se hur det slutar. :P Sedan gick jag till klassrummet där de håller på med the yearbook för att säga att jag skulle vilja vara med. Jag var ju sjuk förra veckan så jag missade första mötet, så han sa att jag kunde komma in idag och så skulle han förklara lite för mig. Det gjorde han, och det verkar kul! Jag ska nog ha hand om sidan om utytesstudenterna (go figure). Jag tror Selena också har hand om den så då kan vi ju hjäplas åt. :)

Sedan åkte vi hem, jag duschade, och så bar det av mot skolan igen. För inte nog med att man får klä ut sig under spirit week, det är massor av aktiviteter efter skolan också. Så idag var det powerpuff volleyball som gällde. För de som inte vet vad det innebär så är det killarna som spelar volleboll medans volleybolltjejerna choachar. Det är ju ganska kul, eftersom killar inte har volleyboll som sport här. Men de var hur bra som helst och självklart så vann the seniors både mot the juniors och mot lärarna. Jag vet inte om det är någon aktivitet imorgon, men vi kommer även ha powerpuff footall, vilket är när tjejer spelar football och killarna choachar. Och vi kommer ha en stor bonfire också, vilket jag verkligen ser fram emot. Och på fredag är det ju självklart den årliga homecoming football matchen. Det här kommer bli grymt. :)


Vilka rockstjärnorsäger jag bara.


Powerpuff! Seniors vs. Juniors

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag tycker du liknar Winnerbäck.

2009-09-29 @ 09:34:15
Postat av: Malin

Det här låter ju grymt spännande! Ta mycket kort nu också :)

2009-09-29 @ 17:34:35
Postat av: mamma

Hjälp vad mycket Ni hittar på, hela tiden!!! Jag hoppas att Du dokumenterar mycket så vi har att titta på när Du kommer hem...så mycket roligt!!

kram igen mamma.

2009-09-29 @ 22:05:35
Postat av: Anna

Om du inte fotar massa på homecoming så vet jag inte vad jag tar mig till! :P

2009-09-30 @ 13:51:17
URL: http://annigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0