Julen varar an till paska

Det blir verkligen fult nar man inte har a, a, o. Titta bara pa rubriken. Men anywaaaay.

Jag kan ju ta och beratta lite om hur vi firade pask har borta. Det ar val pa tiden nu kanske, men jag har bara inte orkat skriva. Pa lordagen, dagen innan pask, sa malade vi agg. Och det gick inte till pa samma satt som dar hemma, for vi brukar i alla fall alltid mala dem med tushpennor och liknande. Men har sa doppade man aggen i speciella fargburkar, vilket jag tycker var mycket behandigare. Vi malde nog tre kartonger med agg tror jag. Sa det var kul! Vi kommer behova ata agg i veckor, haha. Vi bakade kanelbullar ocksa, inte riktigt som vi gor i Sverige, men nastan. Marlene och jag forsokte att fa in lite skandinaviska traditioner i bakandet, men icke, haha. Riktigt goda blev de i alla fall, och tydligen sa ar det en tradition att baka kanelbullar pa pask i familjen har. En tradition som jag definitivt kommer ta med mig hem till Sverige. 

Sondagsmorgonen var riktigt rolig! Vi var tvugna att ga upp riktigt tidigt, vid 6 pa morgonen, bara for att vi senare skulle aka ner till Madison och traffa slakten. Hur som helst, nar vi vaknade sa hade min vardmamma gomt alla aggen som vi hade malat dagen innan. De var gomda rumt om pa nadervaningen, det kunde ligga ett agg var som helst, hihi, riktigt spannande. Och inte nog med det, jag hade inte hort om denna traditionen innan, men tydligen sa far alla leta efter var sin easter basket ocksa, alltsa en liten korg full med godis. Min hade till och med en uppstoppad groda med kaninoron i. De retar mig verkligen hela tiden for min fobi for grodor i det har huset, haha. Nar vi hade hittat allt som var gomt i huset sa at vi fukost, det bjods pa agg och kanelbullar. Och sjalvklart sa at jag Kalles kaviar till aggen. Alla amerikaner tycker att det ar fruktansvart konstigt och ackligt att jag ater fiskagg som jag gor. "So you're eating both chicken eggs and fich eggs?" Ehm, lite kansliga eller? :P

Efter frukosten sa gjorde vi oss i ordning och hoppade in i bilen och sa bar det av mot Madison. Det tog ungefar tre timmar ner dit, men for den mesta av tiden sa lyssnade jag pa musik och forsokte sova lite. Val framme i Madison sa traffade vi hela slakten. Jag hade traffat manga av dem innan, vid olika tillfallen. Jag maste bara saga en sak, de har en kusin som ar 26 ar som ar sa otroligt snygg! Tyvarr sa berattade jag ju detta for familjen sa varje gang vi traffar honom sa ler de sadar fanigt mot mig. Haha, men jag bryr mig inte. Han ar verkligen galet snygg, behover inte saga nagot mer. Precis som pa thanksgiving sa gick hela den har hogtiden ut pa att ata, ata, ata och ata lite mer. Inte mig emot om man sager sa, vi blev alla valdigt matta i alla fall. Vi akte hem igen vid 4-5 tiden. Varan skola ar tydligen inte som alla andra skolor, vi har inget spring break av nagon anledning. Vi hade bara ledigt fredagen innan pask och mandagen efter, sa det var ju anda lite skont.

Just nu sitter jag i study hall, det ar 1st hour pa onsdagen. Efter skolan sa har jag traning och sedan ska jag sola solarium med nagra kompisar. Imorgon efter skolan drar vi upp till Minnesota for en road trip! Vi ska till Minneapolis och Mall of America! Inte for att jag kan shoppa sa himla mycket, men det ska bli kul att se det anda. Kanske hittar jag lite presenter till er dar hemma. Vem vet. Det ska i alal fall bli sjukt kul och antligen far jag min road trip!

Vi malade agg.



Scandinavians do it better.


Guinna och jag.


Allihopa!






Min korg!


Alldeles innan vi akte till Madison.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Och varför har vi inte fått höra om den snygga kusinen innan!!?? Jag tycker du genast ska lägga ut en bild på honom så vi andra får se ;D puss <3<3

2010-04-07 @ 19:34:12
Postat av: Pappa

Jag håller med Josefin. Lägg ut en bild så kan jag vi kan kolla om du har rätt.



Ha det gott.

2010-04-08 @ 08:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0