Maple

Vad kan jag ta och beratta om denna veckan da? Jag har varit pa open gym for softball nagra ganger for att kanna pa det lite innan sasongen borjar pa mandag. Jag ar verkligen inte bra, sa jag kanner mig ganska dum, men hey! Jag har en anleding, jag har aldrig spelat det forrut. Hehe, jag kan inte ens reglerna. :P Det kanns bade kul och inte att man nu kommer vara upptagen varje dag efter skolan igen. Varje dag tills kl. 17. Men blir ju valdigt last, men samtidigt ar det ju kul for det ar manga harliga tjejer i laget. Jag hoppas verkligen att de hjalper mig mycket i borjan, haha. Talamod people!

Jag tror att det var i onsdags som Marlene och jag bestamde oss for att ta en promenad hem efter skolan for det var sa fint vader, det roliga ar ju hur amerikanerna tittar pa en nar man sager det. De tror ju att man ar helt galen. Varfor ska man ga nar man kan ta bilen liksom? Oj oj oj. De ha rju nastan inga trottoarer heller, bara inne i centrum liksom. Det var langre an vad vi trodde anda. Ungefar halvvags hemma, alldeles innan man kor ut fran "centrum" av stan sa har vi en affar som heter Pamida. Det ar som ett litet varuhus som har allt mojligt under samma tak. Man hittar alltid nagot som man kan kopa, sarskilt bland smink och harprodukterna *host host*. Sa vi stannade till dar i alla fall och fick kopt lite smatt och gott. Folk som tror att man inte kan kopa lycka vet bara inte var man ska handla. Sedan sa promenerade vi resten av vagen hem. Jag tror nog att vi gick 5 miles eller nagot. 8 km skulle jag val tro att det blev. Inte helt daligt.

I torsdags sa akte Marlene och jag hem till Laura efter skolan. Det var himla mysigt, vi bakade brownies, at pizza och tittade pa That 70s show. Sa himla harliga tjejer alltsa! Sedan var det hem och plugga till ett test som vi skulle ha i engelskan dagen efter. Inte for att jag tror att jag gjorde bra ifran mig dar, men anda. :P Jag ar lite orolig att jag kommer ha blivit sa mycket samre pa det har med skolan och att plugga na rjag kommer hem. Jag menar, inte for att jag far sa mycket laxor som det ar nu, och med de klasserna jag har sa ar det nastan svart att inte bli godkand kanns det som. Visst, at the moment sa kanske jag inte har straight A's men jag tycker anda att jag har bra betyg och jag jobbar ju inte superhart. Det aterstar ju att se nar jag kommer hem, hehe.

I fredags kvall sa var det spring play i skolan. Det var riktigt bra faktiskt, skrattade hogt flera ganger! Till skillnad fran fall play som var i hostas, haha. Det var en valdigt lugn fredagskvall maste jag saga, for vi akte hem och sa avslutades kvallen med nagra avsnitt av Heroes som jag har borjat titta pa. Laddade ner forsta sasongen i somras men fastnade aldrig riktigt. Sjukt spannande faktiskt. Alice har tipsat mig om Kruger's Town, eller nagot sadant, far val kanske kolla upp det och se om det ar vart att se. Hur som helst sa kommer hon nog tvinga mig att se det nar jag kommer hem i vilket fall. :P

Lordag da, valdigt chill hela dagen! Stadade lite (inte mitt rum, som ni kommer forsta nar ni ser bilderna nedan) och Heroes for min del. Sedan vid 6 sa borjade Marlene och jag gora oss i ordning lite och vid 7 sa hamtade Ashley och Emily oss och sa hamtade vi upp Alyssa och Brittany och akte till Emilys hus. Dar vantade vi pa Jane, Ciara, Clair och Kelly. Emilys hund hade precis fatt hundvalpar! Sa sota sa, Marlene dopte en tilL Carl-Gustav, Alyssa dopte en till Flicity Linnea (och ja, den ar dopt efter mig) och jag dopte en till Andreas bara for att det ar svenskt och for att det later sa roligt nar amerikaner sager det. Nar de andra tjejerna kom sa akte vi in till Green Bay och till Burger King och at. Efter det sa akte vi till ett minde kopcentrum till en budget biograf, dar visar de filmer som inte langre visas pa vanliga biografer men som inte finns pa dvd an. Vi sag The Bild Side och den var riktigt bra. Alskade Sandra Bullocks roll! Haha. :)

Idag sa akte hela familjen och tittade hur man gjorde maple syrup, det var faktiskt galet hur lang tid det tar. Men men, precis innan vi skulle aka sa fragar han om vi skulle vilja aka med pa en helikoptertur. Klart man vill! Riktigt coolt var det i alla fall, hade aldrig akt helikopter forrut. Tog massa bilder filmade lite sa det var riktigt kul. Pratade aven med familjen idag och fick pratat med Sanna, Malin och Anna lite snabbt ocksa. Saknar er alla sa otroligt mycket! Och kom ihag, alla som vill kan komma och mota mig pa flygplatsen! The more the better! Skulle vara sa kul att mota alla med en gang! :)


Roliga manniksor!


Klart man ska leka mde maten!


Laura och jag.


Magiska brownies.


Spring play.


Klart vi alskar Norge!


Vi vet hur man tar snygga bilder.


Vi har alltid sa otroligt vackra solnedganger har. Alskar det!


Marlene, Alyssa och jag med Emilys hundvalpar, tva dagar gamla.


Det ar val himla tur att jag ar ordningsam.


Den senaste tiden sa har mitt rum sett ut sahar.


Japp, det ar sa det ar.


Familjen framfor helikoptern.


Taggade!


Respekt.



Peace.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul vecka Linnea.

Jag kommer också att möta Dig på Landvetter så du bara vet det.

2010-03-22 @ 09:46:41
Postat av: Pappa

Goa bilder.

2010-03-22 @ 17:41:49
Postat av: mamma

Vilka härliga bilder Linnea! Ni ser ut som en jättestor härlig familj. Hälsningar till Dig från Mimmi. Fint brev Du skrev till henne. kram mamma.

2010-03-23 @ 18:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0